Page 1 sur 2

Publié : jeu. 26 nov., 2015 16:52
par MANTAO
Ascona SR 1973 Moteur Volvo Turbo 302cv (1,2bar)

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Numbers
Max Dyno Power: 302whp on 1.2bar (17psi) running E95 pump fuel

Engine
Volvo B23 engine, balanced rotating assembly with forged pistons, H-profile connecting rods, upgraded crankshaft, ARP bolts, ported 398 cylinder head, cut ring head gasket, stiffer valve springs, KLR S/T5 camshaft, custom exhaust manifold by Robert Ajden, Garrett GT3075R (1.06ar) turbocharger, Turbosmart Hyper-Gate 45mm wastegate, TiAL 50mm dump valve, BMC air filter, MegaSquirt 2V3 engine management with launch control, Precision 1000cc injectors, Aeromotive fuel pressure regulator, Bosch 044 fuel pump

Driveline
Volvo M45 4-speed gearbox, short shifter, Sachs reinforced pressure plate with sintered clutch disk, 30mm shortened Volvo 1031 rear axle with clutch type limited slip differential, modified rear hubs for 4×100 bolt pattern

Suspension/Brakes
de Carbon shocks (front), Bilstein shocks (rear), cut springs, rear ladder bar, adjustable Panhard rod, Opel Rekord front calipers & ventilated discs, Volvo rear discs

Wheels/Tires
Compomotive FH500 15×8.5-inch (front) 15×9.5-inch (rear) wheels converted to 4×100 bolt pattern & rebuilt with 3-inch front lips & 3.5-inch rear lips, Toyo Proxes 195/45R15 (front), Toyo Proxes 205/45R15 (rear)

Exterior
Refurbished bodywork, turquoise paint job with matte black stripes, matte black hood, Kamei-style front spoiler, custom rear spoiler

Interior
Full rollcage, Cobra Monaco Pro bucket seats, aftermarket steering wheel, custom gauge cluster, aftermarket gauges, modified handbrake lever

Publié : jeu. 26 nov., 2015 17:48
par GRIBOUILLE 74
Vraiment superbe 👍👋

Publié : jeu. 26 nov., 2015 18:23
par poupey
je trouve l'interieur nul mais l'exterieur a de gueu :bien: e

Publié : jeu. 26 nov., 2015 20:01
par maxime
Sur ma 940 j'ai aussi un b230 fk ,ce sont le propulsion a pont rigide les plus puissantes construite en Europe... Mais en France on ne peut pas faire de rallye avec...

Publié : ven. 27 nov., 2015 06:38
par MANTAO
poupey a écrit : jeu. 26 nov., 2015 18:23je trouve l'interieur nul mais l'exterieur a de gueu :bien: e


C'est une voiture de course... :perplexe:


Publié : ven. 27 nov., 2015 12:12
par poupey
Citation C'est une voiture de course... :perplexe:

sa doit etre pour sa alors ... :mdr:

Publié : ven. 27 nov., 2015 12:42
par Eric M
MANTAO a écrit : ven. 27 nov., 2015 06:38C'est une voiture de course... :perplexe:


Avec des ceintures à enrouleur ?... :p

L’accoudoir passager est arraché...

Publié : ven. 27 nov., 2015 12:57
par SHADOWTOO
Eric M a écrit : ven. 27 nov., 2015 12:43L’accoudoir passager est arraché...


C'est pour cela que l'on dit qu'elle arrache :ange:

Publié : ven. 27 nov., 2015 16:58
par MANTAO
Eric M a écrit : ven. 27 nov., 2015 12:42Avec des ceintures à enrouleur ?...  :p


C'est pour l'homologation route... :ange:


Publié : ven. 27 nov., 2015 17:50
par maxime
il a monté le pont, le 1031 qu'il a modifié en 4x100. J'ai eu commandé pour ce pont directement en suède un couple et un autobloquant ,c'est plus gros que nos pont de litres opel ...Je ne sais pas si certain on roulé avec ça en France en opel ? en tout cas moi j'y ai eu pensé !